وبلاگ

راز های ارتباط خوب در زندگی

5 قدم برای تقویت روابط

هیچ رازی برای یک رابطه موفق وجود ندارد. دلایل متعددی به ایجاد و حفظ یک رابطه سالم کمک می کند. در این مقاله می خواهیم پنج مورد را به اشتراک بگذاریم که فکر می کنیم به تقویت روابط شما کمک می کند!

نظریه دلبستگی، راهنمایی برای تقویت روابط
در زندگی رضوان رحیمی انتشارات سبحان

1: رابطه خود را با خودتان تقویت کنیدروابط سالم و شاد با عشق به خود شروع می شود. این در مورد خودخواه بودن نیست. این در مورد  درک خود و دوست داشتن خود است .
بسیاری از ما آنقدر درگیر زندگی خود هستیم که زمانی برای خودمان نداریم. این خود انزوا برای روابط ما مضر است زیرا نمی توانیم آنچه را که نیاز داریم از آنها پس دهیم. این می تواند منجر به یک چرخه معیوب از درخواست بیشتر و گرفتن کمتر شود و باعث شود نسبت به شریک زندگی خود احساس رنجش یا تلخی کنید.
وقتی با خودمان رابطه سالمی داشته باشیم، برقراری رابطه سالم با دیگران را نیز آسان‌تر می‌کنیم، زیرا روی خودمان کار کرده‌ایم و یاد گرفته‌ایم که به همان اندازه که شریک یا دوستانمان را دوست داریم، خودمان را دوست داشته باشیم.

2: مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشیدروابط سالم و شاد بر اساس ارتباطات ساخته می شود. و کلید ارتباط خوب، توانایی  گوش دادن و درک طرف مقابل است. .
گوش دادن فراتر از شنیدن است. این در مورد توجه کامل ما و تصدیق این است که متوجه شده ایم طرف مقابل چه می خواهد بگوید. گاهی اوقات، برای مردم آسان نیست، زیرا ممکن است افکار خود را در مورد آنچه شخص دیگری می‌گوید داشته باشند یا بیش از حد روی بیان یک نکته خاص متمرکز باشند. اما اگر با دقت به حرف های طرف مقابل گوش دهیم، می توانیم نسبت به موقعیت او همدلی ایجاد کنیم که به ما کمک می کند تا ارتباط موثرتری با او برقرار کنیم.

3: تعیین حد و مرزتعیین حد و مرز در یک رابطه یک عامل اساسی در تقویت روابط است. مرزها خطوطی هستند که شما ترسیم می کنید تا به شما کمک کنند تا بدانید چقدر فضایی برای خود نیاز دارید و چه رفتاری برای رابطه مناسب است.
مرزها می توانند به  محافظت از سلامت روانی، عاطفی یا جسمی شما کمک  کنند. آنها همچنین می توانند از حریم خصوصی شما محافظت کنند و به شما این امکان را می دهند که احساس یک فرد مستقل داشته باشید، که در یک رابطه سالم بسیار مهم است. تعیین مرزها به شما کمک می کند بدانید چه زمانی از یک موقعیت سمی دور شوید یا چه زمانی در مورد آنچه باید مجاز باشد بحث کنید.

4: درگیر زندگی یکدیگر بمانیدراه های زیادی برای درگیر ماندن در زندگی شریک زندگی تان وجود دارد. هر روز سعی کنید چیز جالبی در مورد روز آنها پیدا کنید و زمانی را برای صحبت در مورد آن اختصاص دهید. همچنین می توانید گاهی با یک هدیه کوچک و یا با ارسال چند گل آنها را غافلگیر کنید. وقت گذاشتن برای نشان دادن علاقه به زندگی آنها بر اهمیت شما برای آنها تأکید می کند. 
زوج ها باید این ارتباط را حتی زمانی که از هم دور هستند زنده نگه دارند. به این ترتیب، وقتی دوباره به هم می‌پیوندید، می‌توانید هیجان‌زده‌تر و خوشحال‌تر شوید.
 

5: ابراز علاقه به نیازها و نگرانی های یکدیگربیان نیازها و نگرانی های خود یک جزء کلیدی برای تقویت روابط است. همچنین می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا می خواهید رابطه را ادامه دهید یا به آن پایان دهید.
توانایی بیان نیازها و نگرانی های خود به شما این امکان را می دهد که در مورد آنچه می خواهید، رفتار طرف مقابل و اینکه چه کاری درست یا غلط انجام می دهد صادق باشید. این ممکن است به هر دوی شما کمک کند تا مشکلی را که قبلاً در مورد آن نمی دانستید شناسایی کنید.

توانایی بیان نیازها و نگرانی های خود به شما این امکان را می دهد که در مورد آنچه می خواهید، رفتار طرف مقابل و اینکه چه کاری درست یا غلط انجام می دهد صادق باشید. این ممکن است به هر دوی شما کمک کند تا مشکلی را که قبلاً در مورد آن نمی دانستید شناسایی کنید.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *